![bokorys karosa C744.24 kompres2](https://dopravny.sk/wp-content/uploads/2023/09/bokorys-karosa-C744.24-kompres2.png)
![bokorys karosa C744.24 kompres2](https://dopravny.sk/wp-content/uploads/2023/09/bokorys-karosa-C744.24-kompres2.png)
karosa C744.24
karosa C744.24
Dĺžka | 17355 mm | Pohotovostná hmotnosť | 13800 kg |
Šírka | 2500 mm | Celková hmotnosť | 24000 kg |
Výška | 3165 mm | Motor | LIAZ ML 637 N (EURO 0), naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním |
Výška podlahy | 890 mm | Výkon motora | 189 kW / 2000 rpm |
Rázvor | 5600 mm (1. - 2. náprava) | Objem motora | 11940 cm3 |
6270 mm (2. - 3. náprava) | Maximálna rýchlosť | 80 km/h | |
Počet dverí | 3 | Prevodovka | Praga 5P 80.40, manuálna, 5-stupňová |
Počet miest na sedenie | 60 + 1 | Nápravy | predná: LIAZ 442, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia |
Počet miest na státie | 70 | stredná: RÁBA A 572.20, tuhá, vlečená | |
Celkový počet miest | 130 + 1 | zadná: RÁBA A 118.37, tuhá s dvojstupňovou redukciou, hnacia | |
Pneumatiky | 11 x 22,5" |
Dĺžka | 17355 mm |
Šírka | 2500 mm |
Výška | 3165 mm |
Výška podlahy | 890 mm |
Rázvor | 5600 mm (1. - 2. náprava) |
6270 mm (2. - 3. náprava) | |
Počet dverí | 3 |
Počet miest na sedenie | 60 + 1 |
Počet miest na státie | 70 |
Celkový počet miest | 130 + 1 |
Pohotovostná hmotnosť | 13800 kg |
Celková hmotnosť | 24000 kg |
Motor | LIAZ ML 637 N (EURO 0), naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním |
Výkon motora | 189 kW / 2000 rpm |
Objem motora | 11940 cm3 |
Maximálna rýchlosť | 80 km/h |
Prevodovka | Praga 5P 80.40, manuálna, 5-stupňová |
Nápravy | predná: LIAZ 442, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia |
stredná: RÁBA A 572.20, tuhá, vlečená | |
zadná: RÁBA A 118.37, tuhá s dvojstupňovou redukciou, hnacia | |
Pneumatiky | 11 x 22,5" |
Autobus Karosa C 744 je konštrukčne odvodený od štandardnej linkovej verzie Karosa C734. Cieľom bola maximálna unifikácia so všetkými vozmi radu 700, a to v prvom rade kvôli montážnej linke, ktorá umožňovala vyrábať iba autobusy, ktoré mali rovnakú karosériu, iba s určitými rozdielmi podľa toho, či išlo o voz mestský, prímestský, zájazdový, atď., a v druhom rade to umožňovalo aj lepšiu dostupnosť náhradných dielov. Karosa C 744 je trojnápravový autobus s polosamonosnou karosériou panelovej konštrukcie. Skladá sa z dvoch častí, ktoré sú navzájom spojené kĺbom a krycím mechom (tzv. harmonika). U Karosy C744 je motor vzadu a je poháňaná zadná náprava. Na zabránenie neprimeraného vytáčania kĺbu sú na ňom umiestnené mikrosenzory, ktoré spínajú hydrauliku na narovnanie. To sa môže stať pri jazde do kopca na klzkom povrchu. Predná náprava LIAZ má nezávisle zavesené kolesá, stredná a zadná náprava sú tuhé a sú od maďarskej firmy Rába. Pre cestujúcich sú určené troje dvojdielne elektropneumaticky ovládané výklopné dvere šírky 800 mm. V prednom článku sa nachádzajú dvoje dvere, tretie sú umiestnené na zadnom článku. Sedačky v interiéri vozu sú rozmiestnené v usporiadaní 2+2 s uličkou v strede.
Vozidlo bolo podrobené GO vo firme Zliner roku 2001. Vozidlo slúžilo ako pojazdná výstava náhrobných doplnkov, neskôr upravené na obytné.
Prevádzka
Prevádzka
Vozidlo sa zaradilo do premávky koncom decembra 1991 na linkách spol. BORS BŘECLaV. V roku 2001 ho odkúpil Martin Uher z Mníšku pod Brdy (linky Pražskej integrovanej dopravy). Následne ho odkúpil pražský STENBUS (východ Prahy), ktorý s týmto vozidlo robil prepravu od metra černý most do logistického centra DHL v neďalekej obci Jirny. Potom vozidlo odkúpila súkromá osoba, ktorá vozidlo prenajala na Slovensko do Nových Zámkov. Tam bolo prerobené na pojazdnú výstavu náhrobných doplnkov, neskôr na obytné vozidlo. A nakoniec sme ho odkúpili my – podkarpatský dopravný spolok. ROBíme všetko preto, aby vozidlo bolo čo najskôr pojazdné a funkčné…
BUDúcnosť
BUDúcnosť
Vozidlo sa plánuje obnoviť do funkčného stavu do “klasického” modrého náteru. V tomto stave bude vozidlo udržiavane v plne prevádzkyschopnom stave, a bude využívané na akciách PDS ako jedno z unikátnych vozidiel zbierky.
![bokorys karosa C744.24 kompres2](https://dopravny.sk/wp-content/uploads/2023/09/bokorys-karosa-C744.24-kompres2.png)
(aktuálny)
biely náter
FOTOGALÉRIA
FOTOGALÉRIA