ŠKODA

1203

ŠKODA 1203

úvod

Škoda 1203 je úžitkový automobil, ktorý sa začal vyrábať v českom Vrchlabí v roku 1968. O päť rokov neskôr bola časť výroby presunutá do Trnavy, a v roku 1981 celá produkcia – pod názvom Škoda TAZ a neskôr TAZ 1500.

TECHNICKÉ PARAMETRE

Druh motora4-taktný, radový, benzínový, karburačný, s ventilmi v hlave valcov s rozvodom OHV, s motorom umiestneným vpredu medzi sedadlamiPočet prevodových stupňov4
Počet valcov motora4Maximálna rýchlosť95 - 115 km/h
Objem motora1221 - 1433 ccmDĺžka4520 mm
Výkon motora47 - 51 k (34,6 - 37,5 kW) pri 4600 otáčkach za minútuŠírka1800 mm
Maximálny točivý moment88 Nm pri 3000 otáčkach za minútuVýška1900 mm
Kompresia motora7,5-8,5Pohotovostná hmotnosť1170 kg
Zdvih motora75 - 88 mm

Druh motora4-taktný, radový, benzínový, karburačný, s ventilmi v hlave valcov s rozvodom OHV, s motorom umiestneným vpredu medzi sedadlami
Počet valcov motora4
Objem motora1221 - 1433 ccm
Výkon motora47 - 51 k (34,6 - 37,5 kW) pri 4600 otáčkach za minútu
Maximálny točivý moment88 Nm pri 3000 otáčkach za minútu
Kompresia motora7,5-8,5
Zdvih motora75 - 88 mm
Počet prevodových stupňov4
Maximálna rýchlosť95 - 115 km/h
Dĺžka4520 mm
Šírka1800 mm
Výška1900 mm
Pohotovostná hmotnosť1170 kg

OPIS

V závode vo Vrchlabí sa vyrobilo v rokoch 1968 – 1981 69 727 kusov. Prvý prototyp pod označením Š 979, ktorý sa líšil prevedením karosérie, bol postavený na jar v roku 1957, tento prototyp poháňal motor zo Škody 1201. V spolupráci s ČZ Strakonice sa mal na podvozku Š 1203 stavať agromobil Š 998 na spôsob nemeckého Unimogu, celkom sa však vyrobilo len 23 exemplárov. Produkcia v Trnave bola ukončená až v roku 1999 pre odbytové ťažkosti týchto už vtedy značne zastaraných áut.

OPRAVY

Vozidlo sa zatial pred kúpou počas prevádzky zásadnejšie neopravovalo.

Prevádzka

Prevádzka

Nie je známa.

BUDúcnosť

BUDúcnosť

Na vozidlo bude aplikovaný náter ČSAD, žltý základ s krémovým pruhom v strede a sivou strechou.

Nátery

žltý s krémovým pruhom a sivou strechou
(budúci náter)

FOTOGALÉRIA

FOTOGALÉRIA