ŠKODA 22TR
ŠKODA 22TR
Dĺžka | 18 070 mm | Maximálna rýchlosť | 75 km/h |
Šírka | 2500 mm | Počet a výkon motorov | 2×140 – 2×175 kW |
Výška | 3365 mm | Napájacie napätie | 600V |
Výška podlahy | 360/560 mm | Celkový počet miest | 116 + 1 |
Počet dverí | 5 | Pohotovostná hmotnosť | 16700 kg |
Počet miest na sedenie | 41 + 1 | Celková hmotnosť | 18000 kg |
Počet miest na státie | cca 75 |
Dĺžka | 18 070 mm |
Šírka | 2500 mm |
Výška | 3365 mm |
Výška podlahy | 360/560 mm |
Počet dverí | 5 |
Počet miest na sedenie | 41 + 1 |
Počet miest na státie | cca 75 |
Maximálna rýchlosť | 75 km/h |
Počet a výkon motorov | 2×140 – 2×175 kW |
Napájacie napätie | 600V |
Celkový počet miest | 116 + 1 |
Pohotovostná hmotnosť | 16700 kg |
Celková hmotnosť | 18000 kg |
Škoda 22Tr je moderný trojnápravový nízkopodlažný trolejbus so samonosnou karosériou. Tento trolejbus sa skladá z dvoch častí, ktoré sú spojené kĺbom s krycím mechom. Karoséria vozidla je vyrobená z ocele s plastovými krycími panelmi. Na pravej strane vozidla sa nachádzajú troje dvojkrídlové dvere, a dvoje jednokrídlové dvere, ktoré sú umiestnené pred a za krycím mechom. Otváranie všetkých dverí sa riadi elektropneumaticky, pričom cestujúci ich otvárajú individuálne (Vozidlo je vybavené dopytovým otváraním dverí). Výška podlahy vozidla nad zemou je 360 mm od prvých dverí po druhé dvere. Zadná časť vozidla má podlahu zvýšenú na 560 mm (sedadlá sú umiestnené na špeciálnych vyvýšených konštrukciách). Podlaha je vybavená protišmykovým povrchom. Pohon vozidla je založený na impulznom riadení dvoch sériových jednosmerných trakčných motorov. Každý impulzný menič obsahuje tyristory typu GTO.
V roku 2012 prešlo vozidlo generánou opravou. Vozidlu bola nainštalovaná klimatizácia Janoza CZ CoolAir A-80, v Ústředních dílnách Medlánky dostalo nový lak a svetlý interiér, a taktiež bol zmenený dizajn zadných svetiel. V máji 2014 bola klimatizácia Janoza CZ CoolAir A-80 vymenená za Waeco CoolAir CA RT880 a vozidlu bol tiež pridaný bezpryžový nárazník.
Prevádzka
Prevádzka
Vozidlo sa začlenilo do prevádzky v júli 2004 na linkách vypravovaných z vozovne Komín v Brne. Dňa 29. januára 2015 počas skúšobnej jazdy vznikol požiar v strešnom kontajneri s brzdovými odporníkmi. V marci 2015 sa vozidlo vrátilo späť do prevádzky. Od augusta 2019 do januára 2020 bolo vozidlo odstavené. Od septembra 2022 do novembra 2022 bolo využívané ako záložné vozidlo. V závere svojej prevádzky bolo najčastejšie vypravované počas pracovných dní na linky 25 a 37. Dňa 22. januára 2023 sa vozidlo zúčastnilo rozlúčky s trolejbusmi Škoda 22Tr. Následne bolo definitívne odstavené z prevádzky a ponúknuté na predaj. Vozidlo sme odkúpili my, Podkarpatský dopravný spolok.
BUDúcnosť
BUDúcnosť
-BUDE DOPLNENÉ-
biely s červenými a šedými pruhmi
(od výroby (r. 2004) doteraz)
FOTOGALÉRIA
FOTOGALÉRIA