ŠKODA 22TR

ŠKODA 22TR

úvod
Nízkopodlažný 18-metrový trolejbus Škoda 22Tr vyrábal český výrobca ŠKODA OSTROV s.r.o. od roku 2003. Predstavuje nástupcu typu 18Tr. Do roku 2006 spoločnosť vyrobila 13 trolejbusov tohto radu.
TECHNICKÉ PARAMETRE

 

Upraviť
Dĺžka 18 070 mm Maximálna rýchlosť 75 km/h
Šírka 2500 mm Počet a výkon motorov 2×140 – 2×175 kW
Výška 3365 mm Napájacie napätie 600V
Výška podlahy 360/560 mm Celkový počet miest 116 + 1
Počet dverí 5 Pohotovostná hmotnosť 16700 kg
Počet miest na sedenie 41 + 1 Celková hmotnosť 18000 kg
Počet miest na státie cca 75

 

Dĺžka18 070 mm
Šírka2500 mm
Výška3365 mm
Výška podlahy360/560 mm
Počet dverí5
Počet miest na sedenie41 + 1
Počet miest na státiecca 75
Maximálna rýchlosť75 km/h
Počet a výkon motorov2×140 – 2×175 kW
Napájacie napätie600V
Celkový počet miest116 + 1
Pohotovostná hmotnosť16700 kg
Celková hmotnosť18000 kg

OPIS

Škoda 22Tr je moderný trojnápravový nízkopodlažný trolejbus so samonosnou karosériou. Tento trolejbus sa skladá z dvoch častí, ktoré sú spojené kĺbom s krycím mechom. Karoséria vozidla je vyrobená z ocele s plastovými krycími panelmi. Na pravej strane vozidla sa nachádzajú troje dvojkrídlové dvere, a dvoje jednokrídlové dvere, ktoré sú umiestnené pred a za krycím mechom. Otváranie všetkých dverí sa riadi elektropneumaticky, pričom cestujúci ich otvárajú individuálne (Vozidlo je vybavené dopytovým otváraním dverí). Výška podlahy vozidla nad zemou je 360 mm od prvých dverí po druhé dvere. Zadná časť vozidla má podlahu zvýšenú na 560 mm (sedadlá sú umiestnené na špeciálnych vyvýšených konštrukciách). Podlaha je vybavená protišmykovým povrchom. Pohon vozidla je založený na impulznom riadení dvoch sériových jednosmerných trakčných motorov. Každý impulzný menič obsahuje tyristory typu GTO.

ÚPRAVY

V roku 2012 prešlo vozidlo generánou opravou. Vozidlu bola nainštalovaná klimatizácia Janoza CZ CoolAir A-80, v Ústředních dílnách Medlánky dostalo nový lak a svetlý interiér, a taktiež bol zmenený dizajn zadných svetiel. V máji 2014 bola klimatizácia Janoza CZ CoolAir A-80 vymenená za Waeco CoolAir CA RT880 a vozidlu bol tiež pridaný bezpryžový nárazník.

Prevádzka

Prevádzka

Vozidlo sa začlenilo do prevádzky v júli 2004 na linkách vypravovaných z vozovne Komín v Brne. Dňa 29. januára 2015 počas skúšobnej jazdy vznikol požiar v strešnom kontajneri s brzdovými odporníkmi. V marci 2015 sa vozidlo vrátilo späť do prevádzky. Od augusta 2019 do januára 2020 bolo vozidlo odstavené. Od septembra 2022 do novembra 2022 bolo využívané ako záložné vozidlo. V závere svojej prevádzky bolo najčastejšie vypravované počas pracovných dní na linky 25 a 37. Dňa 22. januára 2023 sa vozidlo zúčastnilo rozlúčky s trolejbusmi Škoda 22Tr. Následne bolo definitívne odstavené z prevádzky a ponúknuté na predaj. Vozidlo sme odkúpili my, Podkarpatský dopravný spolok.

BUDúcnosť

BUDúcnosť

-BUDE DOPLNENÉ-

Nátery

biely s červenými a šedými pruhmi
(od výroby (r. 2004) doteraz)

FOTOGALÉRIA

FOTOGALÉRIA